Att skriva är att tänka.

Hej

Jag har startat en blogg. En blogg som kommer kretsa kring mig och mitt arbete. Jo, jag har bloggat förut. En ganska meningslös blogg om mitt privatliv för några år sedan. Och sen en blogg där mina elever och jag kommunicerade innan skolan fick en gemensam lärplattform. Men nu har jag startat en ny slags blogg, en blogg där jag kan sätta ord på det jag gör som pedagog, lärare, fröken. Det är lite nytt att skriva om det. Men eftersom jag älskar att prata om mitt jobb så borde det väl gå bra?

Det är väl ändå sant, att skriva är att tänka? Om man tvingas formulera det man går och grunnar på så kan det ju vara så att nya tankar föds och kanske, kanske blir man lite klokare? Jag diskuterar dagligen pedagogiska spörsmål med mina underbara kollegor på min skola, men bloggen kanske kan bli en möjlighet att få diskutera med andra kollegor runt om i Sverige. Vi kan tänka tillsammans.

En liten presentation som sig bör: 

Jag heter Hanna Fjeld och arbetar sedan 10 år tillbaka på Borås bästa skola, Engelbrektskolan. Förutom svenska undervisar jag också i engelska. Därför kommer bloggen delvis också handla om vad jag tänker på och sysslar med i min engelskundervisning. Jo, det förstås, jag undervisar just nu i år 7 och år 9. Är mentor i en sjua.

Kort skulle jag säga att ledorden i min undervisning är: Lgr11, BFL, TheBig5 och IKT. Men grunden i klassrummet byggs av tillit, ömsesidig respekt, humor och omtanke. Det är viktigast av allt!

Hoppas att vi hörs!

/H

Kommentera

