Stolt ägare till en badge!

Jag är glad och stolt. I torsdags blev jag tilldelad badgen från Digitala skollyftet! Det innebär att jag: använder digitala verktyg för kommunikation, lärande och skapande; både lär av andra och lär ut till andra i det utvidgade kollegiet; använder färdigheterna på ett sätt som gynnar utvecklingen av min roll i skolan. Det låter rätt schyst! 🙂

Jag hoppas att Digitala skollyftet fortsätter och att fler hoppar på. Det finns mycket klokskap ute i landet och att få vara en del av detta är bra. Under de senaste månaderna har jag fått många nya fantastiska kollegor att bolla och utvecklas med. Några av dem träffade jag på veckans EdcampBorås och det var ju fantastiskt att få träffas ”på riktigt” också .

Det jag lär mig av mina cyberkollegor försöker jag ta med mig på olika vis in i vår egen verksamhet på skolan. Det kan vara konkreta tips på böcker och material, lektionsupplägg, eller ”bara” pedagogiska tankar och funderingar. Förhoppningsvis har #digiskol inte bara utvecklat mig personligen, utan även mina elever, mina kollegor och vår skola. Låter stort, men jag hoppas att det är så.

Nu återstår bara den avslutande utmaningen, att se till att badgen hamnar på min blogg. 😉

/Hanna

 

4 thoughts on “Stolt ägare till en badge!

  1. Ja visst är det är det underbart stärkande med badgen. Jag håller med om att det digitala skolyftet har varit mycket utvecklande och självklart sprider det ringar på ytan som blir värdefullt även för andra. Bra jobbat Hanna – och kul att ha hittat dig, en pärla så nära!
    Att få dit badgen på bloggen, ja plötsligt känner man att ens digitala resa kanske bara är ett luftslott – konstigt eftersom det bara är en liten skitgrej i förhållande till det stora hela. Jag vet, som också erhållit en badge, hur mycket arbete det ligger bakom det där röda märket och att det kommer att glöda länge precis som känslan av att ha lyckats. Grattis!

  2. Grattis till Digitala skollyftets badge! Jag har också förärats en! Men min ligger i Mozilla Backpack och jag vet inte hur jag ska få ”fast” den på min blogg. HUR gjorde du?

  3. Tack! Tja, du. Lägg till ”bild” i bloggens widget. Där klistrar du sen in länken som finns i din backpack. Jag fick prova mig fram. Hör av dig om du behöver mer hjälp.

Kommentera

