Vi gör varandra bra.

I en diskussion om BFL på Twitter i helgen fick jag chansen att dela med mig av mitt lektionsupplägg om att skriva ett bra svar till en cyberkollega. Nu har hon genomfört en liknande lektion i sin 6:a och dessutom har hon bloggat om lektionen på sin nystartade blogg.Kul! 🙂

Det är fantastiskt roligt att dela med sig och se vad som händer rent praktiskt med de diskussioner som förs här på nätet. Via Twitter, Facebook, Google och så vidare är vi plötsligt väldigt nära varandra. Några tweets och vips så har jag fått nya tankar eller ett helt nytt lektionsupplägg av någon kollega som gärna delar med sig.

På min arbetsplats har vi också en god tradition gällande att dela med sig. Vi delar vitt och brett, ingen sitter på sitt och ruvar. Alla är med och bidrar. Man måste ju inte hänga här på nätet för att kunna hjälpa och inspirera en kollega, det gör vi även i personalrummet. Det är mycket viktig att skapa det här klimatet och det är något alla skolor måste eftersträva. Vi måste alla vara med och göra varandra bra!

/Hanna

 

Kommentera

